Mediaport to poznańska spółka zarządzająca kilkoma biznesami internetowymi, a do najważniejszych z nich należą:
- Największy w Polsce sklep internetowy z markowym obuwiem sportowym – 1but.pl
- Sklep internetowy Takemore.net, którego asortyment stanowi zarówno markowe obuwie, odzież a także torebki. Serwis ten działa na wielu rynkach, do najważniejszych należą polski, niemiecki, francuski, włoski, słowacki i czeski. Rozpoczęły się także działania w Japonii i USA.
Spółka odniosła niemały sukces w zakresie sprzedaży online. Rozwój był bardzo dynamiczny. Niestety ze wzrostem sprzedaży nie szedł rozwój wizerunku i pojawiały się pewne widoczne niedociągnięcia. Zwłaszcza, że na rynku pojawiło się sporo podmiotów, które działały nielegalnie i całą branża zaczęła odczuwać tego efekty w postaci braku zaufania do sprzedaży butów online.
3 główne zadania:
Logotyp i pełna identyfikacja 1but.pl
- W przypadku logotypu 1but.pl udało się zniwelować niekorzystne postrzeganie numeru 1, który mógł się kojarzyć dosłownie z dostawą tylko jednego buta, a przekaz został podbity dodatkowym claimem „Po prostu nr1” i pomarańczową wariacją na temat oznaczenia „no1”
- Layout sklepu 1but.pl – to setki godzin pracy nad optymalizacją dziesiątek widoków, wariacji i testów. Dzięki temu udało się uzyskać nowoczesny wygląd o czytelnej nawigacji i bardzo dobrym wsparciu konwersji, przy zachowaniu szeregu wymagań samej, istniejącej już wcześniej autorskiej platformy e-commerce.
Logotyp i pełna identyfikacja takemore.net
Logotyp Takemore.net – udało się nawiązać do klimatów streetwear, które są naturalnym targetem asortymentowym, dodatkowo uniwersalnym dla każdego z rynków sprzedaży. Zminimalizować za to wydźwięk rozszerzenia domenowego „.net”, który w głównej mierze przewidziany był dla innego rodzaju działalności. Layout całego serwisu, w wielu wersjach językowych, zyskał za to zupełnie nowego ducha i globalny rys wizualny.
Logotyp i przebudowa Mediaport.pl
- Logo samej spółki, czyli Mediaport, to minimalizm w najczystszej postaci – pięknie komponuje się na wielu materiałach i jest ponadczasowe. Jego zastosowanie w bardzo nowoczesnym ujęciu na stronie internetowej oraz materiałach sprzedażowych przyniosło wymierne korzyści już nie tylko wizerunkowe.